اگر چاق هستید ، شب بیدار بودن احتمال دیابت را افزایش می دهد.

اگر چاق هستید ، شب بیدار بودن احتمال دیابت را افزایش می دهد.

اگرچه چاقی به خودی خود می تواند خطر بیماری قلبی را افزایش دهد ، اما تحقیقات جدید نشان می دهد که دیابت و بیماری های قلبی به ویژه در صورت تمایل به بیدار ماندن در شب بسیار زیاد است.

محقق ارشد مطالعه گفت: "چرخه خواب و بیداری یکی از مهمترین ریتم های رفتاری در انسان است."

برای این مطالعه ، تیم تحقیق شرکت کنندگان را بر اساس الگوی خواب آنها گروه بندی کرد.

تقریباً از هر 10 نفر شش نفر از اوایل صبح بیدار می شوند. این افراد بیشترین فعالیت را دارند.

حدود 13٪ اصطلاحا "جغدهای شب" بودند. آنها تمایل دارند که دیر بیدار شوند و در اواخر بعد از ظهر یا عصر بیشتر فعال باشند.

بقیه - حدود سه نفر از 10 نفر – جایی بین این دو گروه افتادند (گروه متوسط).

اگرچه شرکت کنندگان در مطالعه در هر سه گروه BMI مشابه داشتند ، گروهی که شب بیدار هستند بیشتر احتمال دارد شام سنگین بخورند و عادات ناسالم دیگری مانند استفاده از دخانیات و عدم ورزش داشته باشند. (BMI یا شاخص توده بدنی ، برآورد چربی بدن بر اساس قد و وزن است.)

و همه اینها آنها را در معرض خطر بیشتری برای مشکلات سلامتی قرار می دهد.

این مطالعه نشان داد در حالی که 30٪ از افراد سحرخیز به بیماری قلبی مبتلا بودند ، این رقم در میان افراد شب بیدار تقریبا 55٪ بود.

در همین حال ، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در میان افراد سحرخیز حدود 9 درصد و در میان شب بیدارها تقریباً 37 درصد بود. هیچ تفاوتی بین افراد سحرخیز و شرکت کنندگان در گروه نوع متوسط ​​وجود نداشت.

محقق ارشد تحقیق خاطرنشان كرد: مطالعات قبلی تخمین زده اند كه افرادی که دیر از خواب بیدار می شوند 1.3 برابر خطر ابتلا به فشار خون و كلسترول بالا را دارند ، در مقایسه با افراد سحرخیز. آنها (افراد سحرخیز) همچنین کمتر از رژیم غذایی مدیترانه ای برای قلب ، که برای میوه ها ، سبزیجات و ماهی سنگین است ، پیروی می کنند.

در مجموع ، همه این ویژگی ها جغدها را در معرض خطر بیشتری برای بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 قرار می دهد.

در مورد بهترین راه مبارزه با آن ، پیشنهاد شد که اگر الگوهای خواب مناسب در نظر گرفته شود ، تلاش برای کنترل چاقی موفقیت آمیزتر خواهد بود.

بنابراین او توضیح داد ، این ایده می تواند به بیماران چاق کمک کند تا عادت های خواب و بیداری بهتری را دنبال کنند، زیرا این کار ممکن است به چنین بیمارانی کمک کند تا عادات غذایی و فعالیتی بهتری پیدا کنند و در نتیجه "موفقیت آنها را برای کاهش وزن افزایش دهد. "

دکتر کنت النبوژن ، متخصص قلب ، از کالج پزشکی ویرجینیا ، در ریچموند ، هشدار داد که متأسفانه ، وادار کردن افراد به تغییر برنامه های خواب ، غذا و فعالیت آسان نخواهد بود.

منبع : medicinenet.com

جدیدترین اخبار دارویی را در وبسایت موسسه خدمات دارویی رضوی دنبال کنید .

 
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

مطالب مرتبط

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.